Korvauskaasutin Heraldiin

Kysymyksiä sekä vinkkejä korjauksiin ja varaosien hankintaan
Post Reply
Jusu

Korvauskaasutin Heraldiin

Post by Jusu »

Eli onko kellään ehdottaa sopivaa kaasutinta 1200 heraldin alkuperäisen tilalle. Eli minkä auton kävis joko suoraan tai teettämällä järkevä adapterilaippa.

Ku meinaa tuo oma kaasari aiheuttaa nylkyttämistä tommosessa hiljasessa kaupunkiajossa, sekä todennäköisesti haihduttaa bensan kaasarista ku vähän aikaa seisoo lämpimänä, jolloin joutuu starttaan aika pitkään ennenku käynnistyy.

remi

kaasari

Post by remi »

Putsaa kaasari kunnolla ja tarkista kiihdytyspumpun kalvo, asenna tankista tulevan letkun väliin bensasuodin. niin loppuu se nykiminen. mulla oli samanlaisia ongelmia ,mutta ei enää kun tein noi hommat

Mara

Post by Mara »

Ei vaikuta kaasutttimen vialta. Väsynyt tai väljä polttoainepumppu voi kyllä aiheuttaa nykimistä. Silloin vika esiintyy pienillä kierroksilla ja ensimmäiset oireet ilmenevät yleensä ylämäkeen ajettaessa.

Vika voi olla myös sähköpuolella.
Omassa GT:ssäni nykimisen aiheuttajaksi ilmeni virranjakajan katkojan maadoitusjohto. Sen säikeet olivat pääosin katkenneet, mutta jäljelle jääneet pari ehjää säiettä piti autoa käynnissä.
Toisen kerran vika ilmeni huollon jälkeen. Olin huollossa tainnut ruiskia virranjakajaan öljyä aika reippain ottein ja sitä oli levinnyt ajon aikana myös katkojan puolelle. Huolellinen puhdistus auttoi eikä auto sen jälkeen ole nykinyt.

Jusu

Post by Jusu »

pitääpä kokeilla tuota putsausta, joutuu vaan sitte tilaan jostain tiiviste/korjaussarjan tuohon kaasuttimeen. Suodatin on kyllä välissä (pumpun ja kaasuttimen). Bensapumpun olen jo kerran purkanu ku sitä epäilin, mut ainakin kalvo oli siinä ehjä, tiedä sitte.....

Mites sitte tuo pitkä starttaus ku auto seissy kuumana noin vartin verran? pitääkö väsätä joku lämpökilpi kaasuttimen ja pakosarjan väliin?

remi

Post by remi »

Minä laitoin sen suodattimen heti tankin jälkeen, niin ei pääse roskat sinne järjestelmään ollenkaan

Post Reply