Lady Triumph ajoon jälleen
Lady Triumph ajoon jälleen
Hei,
Lady Triumph, eli Triumph Herald vm. -70, on seissyt 4 vuotta katoksessa. Eilen pesin ja siivosin (löytyi sekä ampiais- että hiirenpesä takapenkin alta, kahden pesän peräpenkki), ja nyt olisi tarkoitus laittaa kuntoon. Syy seisomiseen on se, että avaimet on hukassa.
Voiko tuollaisen Motonetin yleisvirtalukon vaihtaa Triumphiin? Onkohan tässä Herald -70:ssa rattilukko ja vaikuttaako se vaihtoon?
Uusi virtalukko maksaa 450€, että jos joku halvempi vaihtoehto löytyisi ajoon saamiseksi. Vielä monta muuta rahareikää ennen ajoa..
Lady Triumph, eli Triumph Herald vm. -70, on seissyt 4 vuotta katoksessa. Eilen pesin ja siivosin (löytyi sekä ampiais- että hiirenpesä takapenkin alta, kahden pesän peräpenkki), ja nyt olisi tarkoitus laittaa kuntoon. Syy seisomiseen on se, että avaimet on hukassa.
Voiko tuollaisen Motonetin yleisvirtalukon vaihtaa Triumphiin? Onkohan tässä Herald -70:ssa rattilukko ja vaikuttaako se vaihtoon?
Uusi virtalukko maksaa 450€, että jos joku halvempi vaihtoehto löytyisi ajoon saamiseksi. Vielä monta muuta rahareikää ennen ajoa..
Lady Triumph
Re: Lady Triumph ajoon jälleen
Ainakin omassa -71 on rattilukko ja katsurin kanssa käydyn keskustelun perusteella ei "saisi" poistaa perustuen tähän:
"AJONEUVOLUOKAT: KAIKKI
01.01.1968 tai sen jälkeen käyttöön otetussa henkilö- ja pakettiautossa sekä moottoripyörässä tuli olla erikseen hyväksytty lukkolaite ajoneuvon luvattoman käytön estämiseksi, MaA 12 §, 330/57 +
405/66"
Tosin mikään ei määritä, että sen pitää olla nimenomaan virtalukossa. Käytännössä katsurin pitäisi hyväksyä ohjauspyörään kiinnitettävä rattilukko, jos ei ole vaaraa että rattilukko menee päälle ajonaikana.
Itse poistaisin alkuperäisen ja etsisin harrastajaystävällisen konttorin niitä kuiteskin Tampereen seudulla riittää...
"AJONEUVOLUOKAT: KAIKKI
01.01.1968 tai sen jälkeen käyttöön otetussa henkilö- ja pakettiautossa sekä moottoripyörässä tuli olla erikseen hyväksytty lukkolaite ajoneuvon luvattoman käytön estämiseksi, MaA 12 §, 330/57 +
405/66"
Tosin mikään ei määritä, että sen pitää olla nimenomaan virtalukossa. Käytännössä katsurin pitäisi hyväksyä ohjauspyörään kiinnitettävä rattilukko, jos ei ole vaaraa että rattilukko menee päälle ajonaikana.
Itse poistaisin alkuperäisen ja etsisin harrastajaystävällisen konttorin niitä kuiteskin Tampereen seudulla riittää...
Kiitos samupyh!
Otettiin eilen virtalukko irti ja "sähköinen" puoli toimii hyvin, eli ehjä on, mutta avain puuttuu. Yritetään nyt vielä löytää avaimet tai tutkia jos saisi teetettyä uudet.
Ei silti käyntiin saatu vaikka "pyöritti" hyvin, ei hörähtänyt. Vaihdettiin tiivisteitä kun vuosi bensaa jostakin. Ja huomattiin että virranjakajan kannessa on reikä vaikka se muuten onkin melko tuoreen näköinen. Sitä uusimaan nyt seuraavaksi.
Kaveri on muuten tulossa Briteistä Suomeen parin viikon päästä. Onko jotain erityistä mitä kannattaisi tuoda sieltä, Suomessa vaikea saada?
Vinkkiä muuten harrastajaystävällisistä konttoreista otetaan vastaan Auto on tällä hetkellä Jyväskylässä ja täällä varmaan täytyy katsastaa ennen Tampereelle ajoa.
Otettiin eilen virtalukko irti ja "sähköinen" puoli toimii hyvin, eli ehjä on, mutta avain puuttuu. Yritetään nyt vielä löytää avaimet tai tutkia jos saisi teetettyä uudet.
Ei silti käyntiin saatu vaikka "pyöritti" hyvin, ei hörähtänyt. Vaihdettiin tiivisteitä kun vuosi bensaa jostakin. Ja huomattiin että virranjakajan kannessa on reikä vaikka se muuten onkin melko tuoreen näköinen. Sitä uusimaan nyt seuraavaksi.
Kaveri on muuten tulossa Briteistä Suomeen parin viikon päästä. Onko jotain erityistä mitä kannattaisi tuoda sieltä, Suomessa vaikea saada?
Vinkkiä muuten harrastajaystävällisistä konttoreista otetaan vastaan Auto on tällä hetkellä Jyväskylässä ja täällä varmaan täytyy katsastaa ennen Tampereelle ajoa.
Lady Triumph
http://www.autoavainhonkasola.infosivut.fi/
Tuo on aikamoinen firma avainongelmien kanssa mutta olisiko huokein vaihtoehto hankkia käytetty lukko avaimineen.
Jos Tampereella on tarkoitus autoa laitella niin saahan siirtoa varten siirtotarrat.
Tuo on aikamoinen firma avainongelmien kanssa mutta olisiko huokein vaihtoehto hankkia käytetty lukko avaimineen.
Jos Tampereella on tarkoitus autoa laitella niin saahan siirtoa varten siirtotarrat.
Aihetta liipaten...mulla on virtalukon pohja rikki ja uusi osakin löyty. Lukko- osa pitäisi irroittaa varmaan poraamalla. Onko kenelläkään tietoa mikä kierre niissä on. Vai saako sitä katkaistua ruuvia jotenkin pistepuikolla tai jollain muulla terävällä ja vasaralla naputeltua ehjänä irti?
Nykyinen osa on jesarilla kiinni eikä toimi ihan 100% varmuudella😊
Nykyinen osa on jesarilla kiinni eikä toimi ihan 100% varmuudella😊
-
- Posts: 179
- Joined: Sun Sep 10, 2006 6:39 pm
- Location: Ylentola
Kiitokset ja uutta haastetta
Kiitos kaikille vastanneille!
Sain teetettyä Tampereella Aseman Lukko -liikkeessä uuden avaimen viemällä virtalukon sinne. Eli avaimet rok.
Löysin myös Motonetista uuden virranjakajan kannen (ja sitä myöten piti uusia myös ne tulpanjohdot ja virranjakajan johto).
Sitten seuraavaksi.. tilasin uuden ilmansuodattimen Grips Garagelta, se tulee jossakin vaiheessa vaihtoon, oli aika musta.
Purettiin kaasuttimet osa, joka ilmeisesti säätää ilman ja bensan suhdetta (mikä sen pötikän nimi on?) ja tippui osat korin pohjalle eikä nyt tiedetä miten saadaan se oikein kokoon. Ei siis pyöri enää, ilmeisesti väärin koottu. Olisko kellään vinkkiä mistä löytää mielellään kuvapiirros tms. kaasarin kokoamisohje?
Ja bensatankkikin vuotaa... onneksi on kesää jäljellä...
Sain teetettyä Tampereella Aseman Lukko -liikkeessä uuden avaimen viemällä virtalukon sinne. Eli avaimet rok.
Löysin myös Motonetista uuden virranjakajan kannen (ja sitä myöten piti uusia myös ne tulpanjohdot ja virranjakajan johto).
Sitten seuraavaksi.. tilasin uuden ilmansuodattimen Grips Garagelta, se tulee jossakin vaiheessa vaihtoon, oli aika musta.
Purettiin kaasuttimet osa, joka ilmeisesti säätää ilman ja bensan suhdetta (mikä sen pötikän nimi on?) ja tippui osat korin pohjalle eikä nyt tiedetä miten saadaan se oikein kokoon. Ei siis pyöri enää, ilmeisesti väärin koottu. Olisko kellään vinkkiä mistä löytää mielellään kuvapiirros tms. kaasarin kokoamisohje?
Ja bensatankkikin vuotaa... onneksi on kesää jäljellä...
Lady Triumph