Herald hyytyy maantienopeuksilla
Herald hyytyy maantienopeuksilla
Mikähän vikana kun tuntuu kuin autossa olisi nopeudenrajoitin, ennen huippunopeus n. 110km/h. Edelliskesänä lähtiessä kiireellä katsastuskonttorille alkoi kone hyytyä jo n.60-70km/h nopeuden jälkeen, eli kun painoi kaasua, kone hyytyi kuin olisi ruoka loppunut, kaasupoljinta hetkeksi ylös ja sen jälkeen taas kulki sen 60-70km/h, mutta jos painoi lisää kaasua, alkoi taas hyytyä. hetken ajon jälkeen pystyi jo ajamaan n.80km/h, mutta se pysyi maksimi nopeutena sen kesän. Olisiko vika bensapumpussa vai mahdollisesti sytytyspuolella?
Puhdista kaasutin.
Testaa bensapumppu. (Kaasuttimelle menevä putki irti ja käsivivulla testaus)
Toimiiko alipainesäädin virranjakajassa? (testaa esim. imemällä letkunpäästä)
Toimiiko keskipakoissäätäjä virranjakajassa? (Näkee ajoituslampulla)
Onko ilmansuodatin tukossa.
Noista aloittaisin itse.
Oma 1200 Herald kulkee n.140km/h mittarinopeutta. (Todellinen ???)
Testaa bensapumppu. (Kaasuttimelle menevä putki irti ja käsivivulla testaus)
Toimiiko alipainesäädin virranjakajassa? (testaa esim. imemällä letkunpäästä)
Toimiiko keskipakoissäätäjä virranjakajassa? (Näkee ajoituslampulla)
Onko ilmansuodatin tukossa.
Noista aloittaisin itse.
Oma 1200 Herald kulkee n.140km/h mittarinopeutta. (Todellinen ???)
Oma aloituslistani tässä tapauksessa:
Jos autossa on Stromberg tai SU-tyyppinen muuttuvakurkkuinen kaasutin, tarkastaisin kaasuttimen männässä kiinni olevan suutinneulan ja sen ympärille jäävän suutinputken. Niillä on tapana alkaa vähitellen tukkeentumaan, koska pinta alkaa kerätä vihertävää ja paksuuntuvaa massaa seisotuksen aikana.
Koska kalvotyyppinen mekaaninen polttoainepumppu väsyy, kokeilisin ajoa toisella pumpulla, jotta toiminta tulee testatuksi todellisessa kuormituksessa.
Jos autossa on Stromberg tai SU-tyyppinen muuttuvakurkkuinen kaasutin, tarkastaisin kaasuttimen männässä kiinni olevan suutinneulan ja sen ympärille jäävän suutinputken. Niillä on tapana alkaa vähitellen tukkeentumaan, koska pinta alkaa kerätä vihertävää ja paksuuntuvaa massaa seisotuksen aikana.
Koska kalvotyyppinen mekaaninen polttoainepumppu väsyy, kokeilisin ajoa toisella pumpulla, jotta toiminta tulee testatuksi todellisessa kuormituksessa.