Page 1 of 1
sytty
Posted: Wed Mar 29, 2017 7:58 pm
by Iluap59
Hei
Kyllä on vielä sytty pielessä. siivapyörällä ei ole kun reikä sisäkehällä l. joku merkki. pitäisikö siitä löytyä muita merkkejä
Posted: Thu Mar 30, 2017 9:30 pm
by FinnVitesse
Säätö.
Kierrä virranjakajan hienosäätö nollille (vastapäivään). Säädä sytkähetki hihnapyörän reikään (1 syl. YKK). Säädä sitten virranjakajan hienosäädöstä sytytysennakko. Yksi yksikkö on 4 astetta kampiakselilla. (huomaa merkkiviivoissa kokonaiset ja puolikkaat viivat).
Sytytysennakot Herald:
1200 = 15 astetta = 3 3/4 kierrosta hienosäädöstä.
13/60 = 9 astetta = 2 1/4 kierrosta hienosäädöstä.
Kokeile
Posted: Sat Apr 01, 2017 8:44 am
by Goldfinger
Tähän liittyen mulla oli kasannut edellinen omistaja jakopään niin että nokka-akselin hammaspyörä on 180 astetta pielessä. En älynnyt pyörää kääntää kun kasasin jakopäätä. Eli mulla sytyttää nelosta silloin kun merkit on kohallaan. Ei haittaa kun asian tietää mutta varmista vielä toikin "virhemahdollisuus".
Re: sytty
Posted: Sat Jun 10, 2017 10:50 pm
by Goldfinger
Niin tähän vielä että: muuttuukohan sytytysennakko myös kun kantta on laskettu alkuperäsestä? Säädin ton noin 15 eyk mutta munmielestä auto käy nätimmin kun laittaa enemmän ennakkoa eli noin 20 astetta tai jopa enemmän.
Nakutusta en ole havainnu mutta joku ääni myllyssä on joka ei lupaa mitään hyvää. Sellainen rapsutus tyhjäkäynnillä. Kiertokangen alalaakerit on vaihettu mut sama ääni oli ennen vaihtoakin. Poistuu 1000rpm.n jälkeen. Pitääköhän kaikki triumpin koneet samanlaista. Täytyypä kuunnella orilammella...