Niin onko kukaan paininut moisen ongelman kanssa? Nopeus kun nousee noin 70km tunnissa niin mun auto alkaa " vapisemaan" silleen jännästi sivusuunnassa. Vapinat tuntuis tulevan 5 sarjassa ja kun nopeus nousee niin ne laantuu,, samoin alle 70 nopeuksissa.
Vanteet on pinnamallia ja yksi etuvanne heittää kyllä sivusuunnassa. Kumit on uudet ja tasapainotettu ok. Pyöränlaakerin vaihoin toisellepuolelle ja toinenkin on kiristetty joten ei väljää sielläkään. Vakaajatanko ja hammastanko kiristetty,,,Ei vaikutusta.kaikki ohjausosat vaihettu.. Alkaa ideat loppumaan,,, joku joka pyörii ton aiheuttaa. Itellä tuli mieleen kardaanin tasapaino ja perä pikkasen huutaa , voisko aiheuttaa vapinaa? tai ristikot jumissa. Kytkinkin hiukan ravistaa---- / vauhtipyöräkö?
Olisko kellään kokemusta moisesta?
Lisäksi sellanen mystinen ominaisuus että nämä kaikki hieman laantuu kun ruuvaa kovan katon päälle,,, eli kori jäykistyy.
Potilas on siis spitfire.
Auto vapisee?
-
- Posts: 13
- Joined: Fri Nov 18, 2016 11:09 pm
- Location: Kouvola
Auto vapisee?
Shaken,not stirred!
Re: Auto vapisee?
Moi, mulla Herald jossa Spitfiren kone ja ihan sama homma kyllä eli vapinaa on tietyssä nopeudessa. Olen samaa ihmetellyt mutta en ole mitään tehnyt asian eteen. Mielenkiintoista että kova katto auttaa asiaan. Pitäiskö kovan katon aerodynamiikka korin paremmin tien pinnassa kiinni?
Re: Auto vapisee?
Kuulostasisi siltä, että paketti on vetelä ja katto sitten vähän jäykistäisi. Ja voihan olla, että pinnavanteet notkuu alla. Aerodynamiikkaa ei varmaan tarvii sotkea siihen Minulla on Spitissä jäykistettety ja vahvistettu kori eikä vapise eikä notku 200:n vauhdissa mutta siellä sopilereita tarviaisi
Sit tulee mieleen onko kori tiukasti kiinni rungossa ja onko välikumit minkälaiset... itelläni ei ole kumityynyjä korin ja rungon välissä.
Sit tulee mieleen onko kori tiukasti kiinni rungossa ja onko välikumit minkälaiset... itelläni ei ole kumityynyjä korin ja rungon välissä.