Apua: Triumph Herald 1200 Convertible

Kysymyksiä sekä vinkkejä korjauksiin ja varaosien hankintaan
Post Reply
SaabSport

Apua: Triumph Herald 1200 Convertible

Post by SaabSport »

Terve. tämä on minun ensimmäinen 'viesti' tällä keskustelupalstalla..

Nimeni on Niko, asun Vaasassa, ja olen 18 v. vanha.
Minun suurimmat harrastukset ovat veteraniautoilu (kunnostaminen,ajelu, ruuvaaminen, kaikki mitä kuuluu veteraniautoihin..). Tällä hetkellä minulla on 3 Saab 96 V4-autoa (vm.1973 (MR.rek),1974 (ralliauto "replika") ja 1977 Hyväkuntoinen,lievä projekti.).

Laitanpa pari kuvaa niistä..
Ensiksi Ralliautoni,vm. 1974
Image

Sitten minun helmeni,vm.1973
Image

'77 autosta ei löydy kuvia..

Nojoo,esittelyni jälkeen asiaan..
Nyt olen löytänyt otsikon mukaisen auton, elikkä Triumph Herald 1200 Convertible ,luultavasti vm. 1968.
Minulla on kyllä aika paljon kokemusta veteraniautoista ylipäänsä,mutta nämä britit ovat jääneet hieman ulkopuolelle, joten tarvitsisin hieman apua. Auto on hyvässä kunnossa, mutta on seissyt tallissa monta vuotta.

Mitä paikkoja kannattaa tarkistaa autossa? Mitkä ovat auton hyvät/huonot puolet?muita asioita jota kannattaa tietää?

Kuvia ei valitettavasti löydy tällä hetkellä.

Kiitoksia!
Niko

aki

Tarkistuksista

Post by aki »

Kiitos hienoista kuvista. Oletko jo ostanut auton vai vasta hankkimassa?

SaabSport

Post by SaabSport »

Anteeksi,tuo jäi vähän hämäräksi.

En ole ostanut vielä, elikkä olen vasta hankkimassa!
:)

aki

Tekniikka ensin

Post by aki »

Elikkäs ensin tietysti katsot pyöriikö moottori ja onko öljyä. Onko nestevuotoja jarruilla ja onko ryytyneet jumiin. Jos tuntuu liikettä niin kovaa polkemista niin heikot sylinterin kumit paljastuu. Sama tarkistus kytkimelle. Jos näissä on vuotoja niin mielestäni kannattaa vaihtaa kamat suosiolla uusiin, pelkkien kumien vaihto saattaa olla turhaa työtä. Varsinkin pääsylinterit vuotavat herkästi allensa. Polttoainesäiliön putken läpivienti on ruosteherkkä paikka. Sinne kun kertyy tarpeeksi kuraa myös tankki ruostuu, etenkin tyhjennyspropun ympäristö. Lattiapellit sekä matkustamosta että tavaratilasta, varsinkin lokasuojien kohdalta kannatta katsoa.

svenjauhe

Post by svenjauhe »

Terve,

tarkistaisin onko auto alkuperäinen avomalli, vai Suomessa sellaiseksi rakenneltu. Korimalli selviää valmistenumeron perässä olevista kirjaimista eli sieltä pitäisi löytyä CV (tavallisessa umpimallissa DL).

Jos auto on täällä muunneltu niin siinä on jouduttu joko vaihtamaan korin takaosa kokonaan avomallisesta tai muokkaamaan umpimallisen takaosaa. Onko autossa toimiva rättikaton mekanismi?

Lisäksi tutkisin konepellin istuvuutta -> jos auto on keulasta kolaroitu, on konepellin saaminen taas hyvin istuvaksi iso homma.

Toivottavasti kaupat syntyy!

--
Juha

kardaani

trumpa

Post by kardaani »

Triumph on mukava harrastekohteena kun tutkit autoa tarkemmin havaitset että se on pulttaamalla kasattu joten pääset auton korjausta vaativiin kohteisiin miettimällä esim. minkä otat edestä pois. Aukaistessa konepellin eli flipin ja Sisältä vaihteiston kopan on koko voimansiirto esteettä esillä, myös perä on purettavissa helposti yksinkertainen poikittainen lehtijousi pultattu tavarasäiliöstä. Huomioi että auton voimansiirto on heikkojen kumityynyjen varassa, vaihda kaikki mahdollinen, nämä eivät kestä vaikkei autolla ajetakaan, koska ottaessasi auton käyttöön värinät murruttavat vanhat kumipuslat ,konekin yleensä roikkuu. Sufletista jos auto on orggis niin katto painuu korin tasalle lisäksi se istuu kireästi. nettikuvista näet jälkiasennuskatot heti. ei sillä että nekään huonoja on, monet ovat rakentaneet triumphin käsityönä upeasti. Onnea löytösi johdosta.

richard petty

veteraani

Post by richard petty »

jokos heraldi on ostettu. minulla oli joskus v-79 ensimmäinen auto punainen -68 herald ymmärtäkseni harvinainen vuosikerta . nyt -64 heraldin omistaja.

Post Reply