sytty

Kysymyksiä sekä vinkkejä korjauksiin ja varaosien hankintaan
Post Reply
Iluap59
Posts: 4
Joined: Wed May 22, 2013 10:48 am

sytty

Post by Iluap59 »

Hei

Kyllä on vielä sytty pielessä. siivapyörällä ei ole kun reikä sisäkehällä l. joku merkki. pitäisikö siitä löytyä muita merkkejä

FinnVitesse
Posts: 179
Joined: Sun Sep 10, 2006 6:39 pm
Location: Ylentola

Post by FinnVitesse »

Säätö.

Kierrä virranjakajan hienosäätö nollille (vastapäivään). Säädä sytkähetki hihnapyörän reikään (1 syl. YKK). Säädä sitten virranjakajan hienosäädöstä sytytysennakko. Yksi yksikkö on 4 astetta kampiakselilla. (huomaa merkkiviivoissa kokonaiset ja puolikkaat viivat).

Sytytysennakot Herald:

1200 = 15 astetta = 3 3/4 kierrosta hienosäädöstä.
13/60 = 9 astetta = 2 1/4 kierrosta hienosäädöstä.

Kokeile

Goldfinger
Posts: 13
Joined: Fri Nov 18, 2016 11:09 pm
Location: Kouvola

Post by Goldfinger »

Tähän liittyen mulla oli kasannut edellinen omistaja jakopään niin että nokka-akselin hammaspyörä on 180 astetta pielessä. En älynnyt pyörää kääntää kun kasasin jakopäätä. Eli mulla sytyttää nelosta silloin kun merkit on kohallaan. Ei haittaa kun asian tietää mutta varmista vielä toikin "virhemahdollisuus".
Shaken,not stirred!

Goldfinger
Posts: 13
Joined: Fri Nov 18, 2016 11:09 pm
Location: Kouvola

Re: sytty

Post by Goldfinger »

Niin tähän vielä että: muuttuukohan sytytysennakko myös kun kantta on laskettu alkuperäsestä? Säädin ton noin 15 eyk mutta munmielestä auto käy nätimmin kun laittaa enemmän ennakkoa eli noin 20 astetta tai jopa enemmän.

Nakutusta en ole havainnu mutta joku ääni myllyssä on joka ei lupaa mitään hyvää. Sellainen rapsutus tyhjäkäynnillä. Kiertokangen alalaakerit on vaihettu mut sama ääni oli ennen vaihtoakin. Poistuu 1000rpm.n jälkeen. Pitääköhän kaikki triumpin koneet samanlaista. Täytyypä kuunnella orilammella... :-)
Shaken,not stirred!

Post Reply