Spitin kierroslukumittari / elektroniset sytkät

Kysymyksiä sekä vinkkejä korjauksiin ja varaosien hankintaan
Thunderbolt
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Tammi 05, 2016 10:33 pm
Paikkakunta: Kaakkoinen Suomi

Spitin kierroslukumittari / elektroniset sytkät

Viesti Kirjoittaja Thunderbolt » La Tammi 13, 2018 2:27 pm

-79 Spitfiren Smiths varvikello heijaa välillä melkoisesti maantienopeuksia ajellessa, sopivalle alueelle osuessa melkein tapista tappiin vatkaa neula. Lieköhän mittarissa vai sytkässä syy, vai enempi ominaisuus?

Onko havaintoja elektronisten sytytysyksiköiden vaikutuksesta rundarin toimintaan? Kuullut väitteitä ongelmista ainakin joidenkin merkkien kanssa. Mahdollisesti olis tarkoitus tässä talven aikana korvata kärjet jollain, mutta ei vielä varmuutta millä. Pertronix Ignitor, Lumenition Magnetronic/Optronic, Powerspark, 123 Ignition ainakin mahdollisia. Eniten ehkä kallistumassa Pertronixin suuntaan. Näistäkin mielellään toki kuullaan kokemuksia noin yleensä.
Spitfire 1500 -79
BSA A65T -71

av16911
Viestit: 31
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 7:15 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Spitin kierroslukumittari / elektroniset sytkät

Viesti Kirjoittaja av16911 » Pe Tammi 26, 2018 4:16 pm

Eikös siinä ole mekaaninen kierroslukumittari? Onkohan vaijeri kunnossa?
Itselläni 123 Ignition ja pelittää hienosti.Tehtiin vanhoihin kuoriin joten kierroslumittarin vaijerikin saa kiinni
TR250

Thunderbolt
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Tammi 05, 2016 10:33 pm
Paikkakunta: Kaakkoinen Suomi

Re: Spitin kierroslukumittari / elektroniset sytkät

Viesti Kirjoittaja Thunderbolt » Ke Helmi 07, 2018 2:57 pm

Ei ole mekaaninen tässä ikäluokassa, vaan puolan miinusnavasta signaalin ottava elektroninen mittari.

Vähän ulkomaiden foorumeilta haeskelin ja saattaa olla ihan vaan joistain kuivista elkoista lähtöisin tuo temppuilu.

123 olis varmaan aftermarket -kipinöistä paras, mutta samalla kokolailla kallein. Powersparkista näyttää olevan paljon kokemuksia, niin positiivisia kuin negatiivisiakin, mutta ainakin pulju taitaa hoitaa reklamaatiot asiallisesti. Hinta on niin edullinen, että kiinnostaisi kyllä kokeilla miten pelittää ja kärkiin vaihtaminen on minuuttien homma, jos systeemi porsii tien päällä.
Spitfire 1500 -79
BSA A65T -71

Thunderbolt
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Tammi 05, 2016 10:33 pm
Paikkakunta: Kaakkoinen Suomi

Re: Spitin kierroslukumittari / elektroniset sytkät

Viesti Kirjoittaja Thunderbolt » To Helmi 22, 2018 12:56 pm

No nyt on Powersparkki käsissä. Ainakin häthätää irtojakajaan kasattuna ja käsin pyöritellen heittää puolasta tömäkkää kipinää. Katellaan keväämmällä miten käytännössä pelaa, kunhan saa kiukaan nippuun.
Spitfire 1500 -79
BSA A65T -71

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija