Elektroninen sytytys Triumpheihin

Kysymyksiä sekä vinkkejä korjauksiin ja varaosien hankintaan
Tala
Viestit: 9
Liittynyt: La Syys 16, 2006 11:12 am
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Elektroninen sytytys Triumpheihin

Viesti Kirjoittaja Tala » Ti Elo 16, 2016 8:06 pm

Jokin aika sitten ostin aika kalliin elektronisen sytytyksen perhekalleuteemme eli isän VOLVO 144 Grand Luxeen (1973 museorekisteröity). Kaikki ongelmat moottorin käynnissä hävisivät ja kone käy paremmin kuin uutena.

Niinpä aloin metsästää myös mobiilirekisterissä olevaan Heraldiini (1967) elektronista sytytystä. eBayssa tärppäsi ja nyt myös Triumph räjähtää käyntiin avaimen väläytyksellä ja käynti on tasaista sekä veto väkevää.
Niitä saa täältä: http://www.ebay.com/sch/Triumph-Herald- ... 434/i.html
Eikä maksa paljon. Tällainen sytytys hyväksytään museoajoneuvoihin

Avatar
makinpa
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 5:43 am
Paikkakunta: VLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja makinpa » To Elo 18, 2016 8:52 pm

Olen ajellut muutaman kesän tuollaisella sytytyksellä. Sitä myytiin AccuSpark merkillä. Eron käynnissä kyllä huomaa.
Tilatessa täytyy huomioida onko auto plus (positive earth) vai miinus (negative earth) maadoitettu.
Voin suositella. Halpa ja helppo asentaa eikä konehuoneen ilmeeseen tule muutoksia.
PS. Peräkontissa kulkee kärjillä varustettu jakaja varmuuden vuoksi, jos sattuu mustalaatikko himmeneen :wink:

HannuH
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Helmi 19, 2014 10:20 am
Paikkakunta: Espoo

Elektroninen sytytys

Viesti Kirjoittaja HannuH » Ke Loka 05, 2016 8:15 am

Katselin noita eBayn sivuja ja kun en tunne lähemmin elektronista sytytystä, niin tyhmänsorttinen kysymys: tarvitaanko kokonaan uusi jakaja, vai vain tuo karkojan tilalle tuleva mötikkä ja toisenlainen pyörijä? Pitääkö puola vaihtaa?

HannuH, Espoo
(Herald 13/60 -69)

Avatar
makinpa
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 5:43 am
Paikkakunta: VLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja makinpa » To Loka 06, 2016 9:01 pm

Ei tarvi uusia kumpaakaan.
Kärjet levyineen, johtoineen irti ja "Mötikkä" tilalle.
Pyörijä irti ja tuo musta "kiekko" painetaan akselille ja pyörijä takaisin paikoilleen. (kiekon päälle)
piuhat puolalle (ohje tulee mukana) kansi kiinni ja auto käyntiin.
Kärjet peräkonttiin mukaan niin mötikkä toimii maailman tappiin asti. Jos ne jättää kotiin, mötikkä menee takuulla mykäksi mahdollisimman kaukana kotoa.

PS. Yhden liittimen jouduin vaihtamaan toisen tyyppiseen (Latta abico)

Linkki: + maadoitettuun versioon.

http://www.ebay.de/itm/POSITIVE-EARTH-A ... qUstJq-yOg[/b]

HannuH
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Helmi 19, 2014 10:20 am
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja HannuH » Pe Loka 07, 2016 10:37 am

Kiitos tiedoista ja neuvoista. Pannaanpa tilaukseen.

HannuH

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa