Olen ostamassa Triumph Herald 1200:sta vm 1968. Olen löytänyt mielestäni mahdollisen kohteen ja käynyt autoa läpi niin hyvin kuin nyt ymmärrän, mikä tosin ei ole paljoa. Kone tiputtaa öljyä alleen ja on jonkin verran öljyinen. Onko tämä kuinka vakava ongelma Heraldissa. Käynti oli tasainen ja kone ei savuta mitenkään. Itse mietin, että voisi olla kannen tiiviste, joka vuotaa. Jos on, niin onko kallis vaihtaa tai auttaakko joku muu konsti? Toinen kysymys on, onko Heraldissa jotain kohtia, joita pitäisi erityisesti tarkistaa ruosteen yms suhteen ?
Olen erittäin kiitollinen kaikista kommenteista, koska en ole aiemmin ollut hankkimassa vanhaa harrasteautoa, enkä ole mikään mekaanikko.
Neuvoja tarvitaan Heraldin ostoon
Itse olen huomannut että kun vanhojen autojen, myöskin uudempienkin, kanssa kyllä pitää jonkin verran olla autot hallussa jos ei ole katetta viedä autoa aina johonkin selaaselle pajalle jossa homma osataan.
Tietysti jos omaat suvustasi jonkun autoista kätevän hemmon niin nyt sitten on korkea aika tutustua häneen paremmin =)
Mitä nyt itsellä kokemusta vanhemmista autoista niin kyllä kait se on terveen merkki jos pienesti vuotaavat. Mutta konemiehiä lainaten kerron; Jos vuoto pysyy likaisena, se ei haittaa.. Mutta jos vuoto on puhdas öljystä niin sitten se haittaa!
Eli hyvä soveltaa vaikka tätä..
Jos kone ei norttaa ja käy hienosti niin eiköhän se oo silloin hyvä, jos lahovian merkkejä löydy niin eikun vaan kimppuun, varsinkin jos hinta on kohillaan..
Eiköhän yleinen silmäilykin kerro mistä vehkeestä on kyse.
Ei näillä paljon enää talvella ajeta joten suolakaan ei pääse tekemään perusjuttujansa.
Tietysti jos omaat suvustasi jonkun autoista kätevän hemmon niin nyt sitten on korkea aika tutustua häneen paremmin =)
Mitä nyt itsellä kokemusta vanhemmista autoista niin kyllä kait se on terveen merkki jos pienesti vuotaavat. Mutta konemiehiä lainaten kerron; Jos vuoto pysyy likaisena, se ei haittaa.. Mutta jos vuoto on puhdas öljystä niin sitten se haittaa!
Eli hyvä soveltaa vaikka tätä..
Jos kone ei norttaa ja käy hienosti niin eiköhän se oo silloin hyvä, jos lahovian merkkejä löydy niin eikun vaan kimppuun, varsinkin jos hinta on kohillaan..
Eiköhän yleinen silmäilykin kerro mistä vehkeestä on kyse.
Ei näillä paljon enää talvella ajeta joten suolakaan ei pääse tekemään perusjuttujansa.
Herald -70, Vw kupla roadster -69 ja pari muuta käyttöautoa..
Tää on näköjänsä mennyt oikosulunkeksijän ja pimeyden ruhtinaan Lucaksen parjaamiseksi!
Asiaan: Heraldista ruosteita kannattaa kurkata flipin sisältä etulamppujen alla olevat kolot, sivuhelmojen alla olevat rungon osat sekä peräkontista varapyöräkaukalo sekä lattian ja takajousikotelon sauma. Sekä tietysti sisältä jalkatilakaukalot, niin kuin kaikista autoista.
Voimansiirrosta kannattaa yrittää kuunnella ristinivelien ja perän kuntoa.
Tämmösiä tuli ekana mieleen. Kokeneet rumppamiehet varmaan kertoo lisää.
Asiaan: Heraldista ruosteita kannattaa kurkata flipin sisältä etulamppujen alla olevat kolot, sivuhelmojen alla olevat rungon osat sekä peräkontista varapyöräkaukalo sekä lattian ja takajousikotelon sauma. Sekä tietysti sisältä jalkatilakaukalot, niin kuin kaikista autoista.
Voimansiirrosta kannattaa yrittää kuunnella ristinivelien ja perän kuntoa.
Tämmösiä tuli ekana mieleen. Kokeneet rumppamiehet varmaan kertoo lisää.