Spitfire MK3 jarru- ja kytkinsylinterin tiivistesarja

Kysymyksiä sekä vinkkejä korjauksiin ja varaosien hankintaan
Post Reply
Petomaani
Posts: 23
Joined: Sun Apr 13, 2014 6:31 pm

Spitfire MK3 jarru- ja kytkinsylinterin tiivistesarja

Post by Petomaani »

Pitäisi löytää sopivat tiivistesarjat MK3 Spitfiren kytkin ja jarrupääsylintereille. Kaikista löytämistäni lähteistä päätellen molempiin kävisi korjaussarja osanumerolla GRK1029, mutta jarrupääsylinterihän on ainakin ulkomitoiltaan kytkinpääsylinteriä suurempi - voiko sama korjaussarja silti sopia molempiin?

Spitti74
Posts: 39
Joined: Tue Feb 05, 2008 5:53 pm
Location: Jyväskylä

Post by Spitti74 »

Jos siinä on 1-piiriset jarrut ja ne tupakkipiippumalliset kokonaan alumiiniset sylinterit, niin taitaa niissä olla samanlaiset tiivisteet jarrussa ja kytkimessä. Eroa on vain säiliön koossa ja sen korkissa.

Ja tonniviissatasessa ainakin on 2-piirijarrut. Itse laittaisin vähintään sellaisen sylinterin, jos ei jo ole, kun en ole museoihminen.

Petomaani
Posts: 23
Joined: Sun Apr 13, 2014 6:31 pm

Post by Petomaani »

Spitti74 wrote:Jos siinä on 1-piiriset jarrut ja ne tupakkipiippumalliset kokonaan alumiiniset sylinterit, niin taitaa niissä olla samanlaiset tiivisteet jarrussa ja kytkimessä. Eroa on vain säiliön koossa ja sen korkissa.

Ja tonniviissatasessa ainakin on 2-piirijarrut. Itse laittaisin vähintään sellaisen sylinterin, jos ei jo ole, kun en ole museoihminen.
Kiitokset vastauksesta! Kyllä tuossa on juuri nuo alkuperäiset 1-piirijarrut, mutta kai tuon luulisi voivan päivittää 2-piirilliseen turvallisuuden nimissä vaikka tulevaisuudessa museoisikin? Itselläni on kyllä tarkoitus museoida tuo syksyllä alkavan entisöinnin jälkeen.

Spitti74
Posts: 39
Joined: Tue Feb 05, 2008 5:53 pm
Location: Jyväskylä

Post by Spitti74 »

Kyllä ainakin toivoisi, että kelpaisi museotarkastajalle, jos myöhemmän mallin 2-piirisylinterin laittaisi. Putkethan siinä joutuisi kyllä vaihtamaan myös vastaavaan malliin.

User avatar
makinpa
Posts: 308
Joined: Mon Sep 11, 2006 5:43 am
Location: VLK
Contact:

Post by makinpa »

Kyllä kelpaa kakspiiri jarrut museo ukoille. Saat vielä kehut kaupanpäälle.

Post Reply